نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3257
-
الف
+

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران 30 میزان/ مهر

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 30 میزان / مهر 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (30 میزان/مهر 1398) از این قرار است:

پایان قصه زندگی یک آوازخوان

مراحل فلمبرداری فلم کوتاه «هسل» به کارگردانی «هیلا اکرانی» به پایان رسید و در حال حاضر مراحل تخنیکی این فلم طی می شود.

«هسل» که به معنای مرداب است اولین تجربه کارگردانی هیلا اکرانی است.

قصه این فلم کوتاه درمورد آوازخوانی است که یک اتفاق باعث تحولاتی در زندگی او می شود.

جایزه «ایرنوس رادز» لهستان به فلم کوتاه «ذبح» رسید

جایزه بهترین فلم بین المللی بیست و ششمین جشنواره مستقل ایرنوس رادز لهستان به فلم کوتاه «ذبح» ساخته مشترک «آکو زندکریمی» و «سامان حسین پور» رسید.

ذبح داستان خانواده ای روستایی است که برای گذرانیدن یک زمستان سخت مجبور به فروش و ذبح تنها گاوشان می شوند، اما پسر خانواده از این ماجرا ناراحت می شود و گاو را فراری می دهد.

فلمبرداری «خواب زده» فعلاً متوقف شده است/ زمان شروع ضبط «پایتخت ۶» مشخص نیست

به گفته الهام غفوری ساخت سریال شبکه نمایش خانگی «خواب زده» به اواخر خود نزدیک شده، اما وضعیت روحی گروه پس از درگذشت طراح صحنه این سریال به هیچ وجه در شرایطی نیست که بتوانند کار را آغاز کنند و فلمبرداری فعلاً متوقف شده است.

تهیه کننده پایتخت همچنان از مشخص نبودن زمان فلمبرداری فصل جدید این سریال خبر داد.

۱۵ اثر در بخش کودک و نوجوان جشنواره تیاتر برگزیده شد

از بین ۱۳۳ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تیاتر کودک و نوجوان، هشت نمایش در بخش کودک و هفت نمایش برای بخش نوجوان برگزیده شد.

هیات داوران بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تیاتر کودک و نوجوان از بین ۸۲ اثر رسیده به دبیرخانه، هشت نمایش شامل «هوشنگ لاک‌پشته» به کارگردانی الکا هدایت از تهران، «کچل کفترباز» ساخته آزاده انصاری از تهران، «مبارک و قالیچه پرنده» اثر حامد زحمتکش از تهران، «خاله سوسکه» به کارگردانی امیر شیخ‌جبلی از اصفهان، «مرد نون زنجبیلی» به کارگردانی ندا بداغی از بندر دیر بوشهر، «نمکی و دیو الکی» ساخته سعید باغبانی از همدان، «مزه دروغ تلخه» به کارگردانی سمیرا یزدان‌پژوه از تهران و «بالتازار» به کارگردانی محسن پورقاسمی از همدان را برای بخش کودک شایسته حضور دانست. 

جشنواره بزرگ اقوام ایران‎زمین در لرستان برگزار می‎شود

هدف از برگزاری این جشنواره بزرگ فرهنگی، ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه و همچنین معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی ولایت لرستان در راستای توسعه صنعت گردشگری است.

برپایی خیمه های کوچ نشین ها، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذاهای محلی و اجرای موسیقی آیینی از بخش های اصلی جشنواره بزرگ اقوام ایران زمین در خرم آباد است.

«سید امین قاسمی»مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اعلام کرد که برگزاری این جشنواره گامی مهم در راستای معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری لرستان است و این رویداد بزرگ فرهنگی ۱۶ تا ۲۰ عقرب(آبان) در محوطه باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار خواهد شد.

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر